Hogy jobb élményt nyújthassunk, sütiket használunk. Ha egyetértesz, folytasd a böngészést. Rendben
Termékek Menü
0
Itt jársz: > >

Á.SZ.F.

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Preambulum

A jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Citrom-Liliom Kft. valamennyi, a www.ezustsziget.hu weboldalán (a továbbiakban: Webáruház) elérhető és megvásárolható árucikkre érvényes.  A Webáruházon keresztül kötött szerződés nem minősül írásbelinek, azt a Citrom-Liliom Kft. nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető. A Webáruházat üzemeltető Citrom-Liliom Kft. semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát. Szerződést a kizárólag magyar nyelven lehet kötni. A szerződés az Citrom-Liliom Kft. (a továbbiakban: Ezüstsziget) és a vásárló (a továbbiakban: Vásárló) között jön létre. A  Webáruház használatával, illetve a regisztrációval Ön, mint Vásárló elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglalt rendelkezéseket, tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:

1. A szolgáltató szerződő partner adatai, az ügyfélszolgálat elérhetőségei, a Webáruház tárhely-szolgáltatója

Citrom-Liliom Kft. adatai:

Neve: Citrom-Liliom Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (2870 Kisbér, Deák Ferenc utca 104.)

Levelezési címe: 2049 Diósd, Tündér utca 16.

Honlapja: www.ezustsziget.hu

Cégjegyzékszáma: Tatabányai Törvényszék 11-09-021044

Adószáma: 24153322-1-11

Számlaszáma: 11742111-20061674 (OTP Bank Nyrt.)

Központi telefonszáma: +36 30 9607792

Ügyfélszolgálati elérhetőségek:

Webáruház ügyfélszolgálat telefonszáma: +36 30 9607792

Az ügyfélszolgálat címe: 2049 Diósd, Tündér utca 16.

Nyitva tartás: munkanapokon 10:00-16:00 óra között

Email: ezustsziget@gmail.com

    1. A tárhely-szolgáltató neve és elérhetőségei:

ShopRenter.hu Kft. (4028 Debrecen, Kassai út 129., telefon: +36 1 2345011), adatvédelmi tájékoztatója elérhető: http://www.shoprenter.hu/egyeb/adatvedelmi-nyilatkozat/

2. A szerződés létrejötte, a vásárlás folyamata

2.1. A megrendelni kívánt termék vagy szolgáltatás részletes jellemzőiről, áráról, valamint a szállítás díjáról, időtartamáról és feltételeiről a Vásárló a termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat. A Vásárló a „Kosárba” feliratra kattintva tudja a terméket virtuális kosarába helyezni. Amikor a terméket kosarába helyezi, megjelenik egy információs ablak, ami tájékoztatja a Vásárlót arról, hogy a termék elhelyezésre került a virtuális kosarába. Választhat, hogy tovább nézelődik a Webáruházban („Vásárlás folytatása”) vagy befejezi a nézelődést és elkezdi a megrendelés folyamatát a „Pénztár” gombra kattintva. Ha az utóbbi lehetőséget választotta, akkor megjelenik a kosár tartalma, ahol leellenőrizheti kosarának tartalmát. A kosár oldalon módosítani tudja a megrendelést, és tételt tud törölni a kosárból. Ha mindent rendben talált, akkor a „Bevásárló kosarad-Pénztár” feliratra kattintva elkezdheti a megrendelést és bejelentkezhet fiókjába, illetve regisztráció nélkül is vásárolhat a kért adatok megadásával. 

2.2. A vásárlásnak nem feltétele a regisztráció. Ha a Vásárló bejelentkezett a fiókjába vagy megadott minden szükséges személyes adatot, az „Tovább” feliratra kattintva a szállítási adatokat kell megadnia, amennyiben bejelölte, hogy a számlázási cím eltér a szállítási címtől. A szállítási adatok megadását követően a kívánt fizetési módot kell kiválasztania rendelkezésre álló lehetőségek közül, majd a „Tovább” feliratra kattintani. Megjelenik egy összegző képernyő, ahol a megrendelésének adatit a végleges elküldés előtt utoljára még ellenőrizheti. A „Megrendelés elküldése” gombra kattintva véglegesítheti megrendelését és küldheti el az Ezüstsziget részére. 

2.3. A Vásárló az adatbeviteli hibákat a megrendelés során bármikor javítani tudja, még az összegző felületen is lehetősége van erre. Terméket törölhet a kosárból az „X” gombra kattintva, megváltoztathatja a személyes adatait a „Módosítás” feliratra kattintva, a termék mennyiségét is növelheti, illetve csökkentheti “mennyiség” felirat alatt a darabszám beállításával.

2.4. Amennyiben a Vásárló az online megrendelési folyamatot az ott kért adatok megadásával véglegesítette és a "Megrendelés elküldése" gombra rákattintott, akkor  megrendelést ad le, mely a Vásárló részéről ajánlatnak minősül. Ez az ajánlat azonban még nem jelenti azt, hogy az Ezüstsziget a Vásárló ajánlatát elfogadta.

2.5. Ha a Vásárló terméket helyezett a kosarába, azonban anélkül hagyja el a Webáruházat, hogy a kosárban lévő termékekre vonatkozóan megrendelést adott volna le, az Ezüstsziget a kosár tartalmáról e-mailben emlékeztetőt küld a regisztrált és a honlapjára bejelentkezett Vásárló részére. Az Ezüstsziget által a Vásárló részére elküldött e-mail vásárlási kötelezettséget nem keletkeztet a Vásárló oldalán, kizárólag tájékoztató célt szolgál. Az Ezüstsziget által küldött e-mail reklámot nem tartalmaz. 

2.6. Amennyiben a Webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy a feltüntetett áraknál, az Ezüstsziget a változtatás jogát fenntartja. Ilyen esetben a hibáról történő tudomásszerzést követően, illetve annak javítása után haladéktalanul tájékoztatja az Ezüstsziget a Vásárlót az új adatokról. A Vásárló ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

3. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás, a szerződés létrejötte

3.1. Miután elküldte megrendelését, ezt az ajánlat megérkezését legkésőbb 48 órán belül automatikus e-mailben az Ezüstsziget visszaigazolja a Vásárlónak, mely automatikus email megerősíti, hogy az Ezüstsziget megkapta a Vásárló által elküldött megrendelést. Az automatikus email a megrendelésének részleteit is tartalmazza (tértivevény). Ez a tértivevény nem jelenti a Vásárló megrendelésének elfogadását, hanem csupán arról tájékoztatja a Vásárlót, hogy megrendelése beérkezett az Ezüstszigethez. Ajánlatának/megrendelésének az Ezüstszigethez történő beérkezése a Vásárló részéről ajánlati kötöttséget eredményez.

3.2. Az Ezüstsziget a Vásárló ajánlatát (megrendelését) külön elfogadó e-mail útján fogadja el, amelyben értesíti a kiszállítás időpontjáról. A szerződés az ajánlat Ezüstsziget általi elfogadásáról szóló, az Ezüstsziget által a Vásárló részére megküldött külön e-mail Vásárlóhoz történő megérkezésekor jön létre és nem a megrendelés automatikus visszaigazolásáról szóló e-mail (48 órán belüli) megérkezésével. 

3.3. A Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül (azaz legkésőbb 48 órán belül) nem kapja meg az Ezüstszigettől az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt. Ha a Vásárló a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében hibát vesz észre, azt a visszaigazoló e-mail beérkezését követő 24 órán belül  belül jeleznie kell az Ezüstsziget felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében. E határidő elteltét követően a megrendelést visszaigazoló e-mailt az Ezüstsziget akként tekinti, hogy az abban foglalt adatok maradéktalanul helytállóak és a Vásárló által nem kifogásoltak.

3.4. A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés – amennyiben a Vásárló a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy – a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit. 

4. A megvásárolható termékek

4.1. A termékek kizárólag online rendelhetők meg. A Webáruházban az Ezüstsziget részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. Bár az Ezüstsziget törekszik arra, hogy a termékekről a lehető legjobb, legpontosabb fotót, ill. leírást jelentessen meg a Webáruházban (minden fotó az eredeti ékszerről készül), a termékek adatlapján megjelenített képek esetenként eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Az Ezüstsziget nem vállal felelősséget a Webáruházban megjelenő kép és a termék valóságos megjelenése miatti esetleges különbözőség miatt.

 

4.2. A Webáruházban kapható ékszerek némelyike nincs raktáron, azok megrendelésre vásárolhatóak meg. A termékek leírásánál minden esetben látható a termék "Elérhetősége" információ, melyek az alábbiak lehetnek:

  • Raktáron: A termék azonnal szállítható.

  • Elfogyott: A termék a raktárkészletből elfogyott, előrelátható időn belül nem lesz elérhető (előfordul, hogy a rendszer mégis megengedi a rendelését).

 

4.3. Amennyiben olyan terméket szeretne rendelni a Vásárló az Ezüstszigettől, amely éppen nincs raktáron, kérjük, vegye fel a kapcsolatot az Ezüstsziget ügyfélszolgálatával (elérhetőségei az 1.2. pontban vannak rögzítve).

5. Elállási jog

5.1. A Vásárló a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Vásárló 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.  Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

 

5.2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Vásárló, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

 

5.3. A termék visszaküldésének költségét a Vásárló viseli.

 

5.4. Az elállási jog gyakorlása esetén a Vásárlót a termék visszajuttatásának költségén kívül raktáron lévő áru esetén más költség nem terheli, az Ezüstsziget azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

 

5.5. Raktáron nem lévő, egyedileg beszállított, legyártott áru esetén az Ezüstsziget követelheti a legyártással, beszállítással kapcsolatosan felmerült valamennyi igazolt költségét is.

 

5.6. Nem illeti meg az elállási jog továbbá a Vásárlót olyan egyedi termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján, vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztóra vagy az általa meghatározott személyére szabtak (pl. méretre készített, vagy méretre igazított, vagy egyedi jelzéssel, gravírozással) ellátott ékszerek esetén nem illeti meg az elállási jog a Vásárlót.

 

5.7. Az Ezüstsziget a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Vásárló részére. Ha a Vásárló kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott, az Ezüstsziget nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

 

5.8. Az Ezüstsziget a visszatérítés során átutalást alkalmaz, visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli.

 

5.9. A Vásárló elállása esetén köteles az árukat késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés az Ezüstsziget részére történő megküldésétől számított 14 napnál nem később visszaküldeni az Ezüstsziget részére. A Vásárló akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja az elállással érintett terméket.

 

5.10. A Vásárló kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a Webáruház vállalta e költség viselését.

 

5.11. A Vásárló kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.

 

5.12. A visszatérítést az Ezüstsziget mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az árut, vagy a Vásárló bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a két időpont közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

 

5.13. Amennyiben a Vásárló élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti az Ezüstsziget elérhetőségeinek valamelyikén írásban vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontja irányadó, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzés időpontja. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el az Ezüstsziget. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza a Vásárló az Ezüstsziget részére.

 

5.14. Vásárlónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Vásárlót terheli. A termék visszaérkezését követő harminc napon belül a Vásárló által megadott bankszámlaszámra visszatéríti az Ezüstsziget a termék vételárát, a kiszállítási költséggel együtt.

 

5.15. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

6. Árak, szállítás, fizetési módok

6.1. Webáruházban a termékek mellett feltüntetett ár magyar forintban értendő és tartalmazza a törvényben rögzített ÁFA-t, ehhez számítandó még a szállítási költség, melyet azonban a termék ára nem tartalmaz. Az ár a megrendeléskor érvényes ár. Abban a nem várt esetben, amennyiben a Webáruházban valamilyen technikai hiba miatt hibás ár kerül feltüntetésre, és a Vásárló ezen a hibás áron adja le megrendelését, az Ezüstsziget nem köteles azt a hibás áron teljesíteni. Ebben az esetben az Ezüstsziget felajánlja a valós áron történő teljesítést, amennyiben ezt az árat a Vásárló nem fogadja el, úgy a szerződéstől elállhat.

6.2. A kiszállítás kizárólag Magyarország területén történhet. A szállítási időkről a mindenkori megrendelési folyamat során tájékoztatja Önt az Ezüstsziget. Amennyiben az ott megadott szállítási idő nem tartható be, e-mailben fogja az Ezüstsziget Önt erről tájékoztatni.

6.3. A Vásárló a következőképpen fizethet:

  • Utánvételes fizetés (fizetés a csomag átvételekor)

  • Előre fizetés átutalással az Ezüstsziget bankszámlájára.

 

A Webáruházban lehetőség van banki átutalásra, bankkártyás fizetésre, utánvéttel történő fizetésre is. Az utóbbi esetben a teljes vételárat - szállítási költséggel együtt – a küldemény átvételekor kell megfizetni készpénzben, a küldemény kézbesítőjének.

 

6.4. Utánvételes fizetés esetén amennyiben a Vásárló nem veszi át a megrendelt csomagot és az így felmerült szállítási díjat sem téríti meg az Ezüstsziget részére, az Ezüstsziget fenntartja a jogot, hogy az ilyen Vásárló a későbbiekben kizárólag előre utalásos fizetési módot választhasson.

 

6.5. Amennyiben rendelését visszaigazoltuk, de még nem teljesítettük Ön elállna ettől (talált máshol vagy már nincs szüksége a teljesítésre) írásban nyilatkoznia kell rendelése lemondásáról!(e-mail) A mennyiben ezt nem teszi meg és az átvételkor nyilatkozik a felmerülő költségek, behajthatók ! (Pl.:Szállítás költség)

7. Szállítási költségek és idő

7.1. Házhozszállítás a MPL Futárszolgálattal, előre fizetéssel vagy utánvéttel történhet. A szállítási költségek 1-5000Ft-ig: 1390Ft, 5001-15000Ft-ig: 990Ft.  A szállítás 15.000,- Ft összegű megrendelés felett ingyenes. Banki átutalás esetén 1-15000Ft-ig a szállítási díj: 780Ft, a felett ingyenes.

7.2. Kivételes esetben előfordulhat, hogy magasabb szállítási díjat kell kiszámláznia a Vásárló felé. Ilyen esetben a díjról részletes kimutatást készít az Ezüstsziget és arra a megrendelés előtt felhívja a Vásárló figyelmét.

7.3. A terméknek a futártól való átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az Ezüstszigetnek utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni. A szállítólevél aláírásával tehát elismeri, hogy az átvett csomag mind külsőleg, mind pedig tartalmát illetően megfelel a megrendelésében foglaltaknak. (nem hiányos a csomag tartalma, nem sérült a csomagolás vagy a termék).

7.4. Ha a Vásárló az átvétel során sérülést tapasztal a terméken vagy a csomagoláson, a sérülésekről a futártól kérnie kell jegyzőkönyv felvételét. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét az Ezüstsziget díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért az Ezüstsziget felelősséget nem vállal.

7.5. A megrendelt csomagokat a Magyar Posta Zrt. Futárszolgálata szállítja. A szállítás kérhető házhoz, postán maradóra, MOL, ill. COOP pontra is. A futár a csomag kézbesítését kétszer kísérli meg. A mennyiben a kézbesítés a második alkalommal is sikertelen (pl. mert a futár nem talál senkit a megadott címen), a csomag a rendelésnél megadott cím szerint illetékes postahivatalba kerül, ahol még 10 napig átvehető. A futárnak erről értesítőt kell hagynia a megadott címen. Az értesítésen található a csomag ragszáma, és az átvételi postahivatal neve, illetve az a dátum, ameddig átvehető (értelemszerűen ez a szabály a postán maradó és postapontra rendelt csomagokra ez nem vonatkozik). Ha a Vásárló postapontra rendeli a csomagot, javasoljuk, hogy az e-mailben feladott értesítésünket követő második napon menjen érte.

Az értesítőn található csomagragszám segítségével a Vásárló tájékozódhat a csomagja hollétéről Magyar Posta következő weboldalán: https://posta.hu/ugyfelszolgalat/nyomkovetes, illetve ez alapján megtalálják a postán a csomagot.

Abban a nem várt esetben, ha a Vásárló a megadott határidő után 5 nappal se csomagot, se értesítőt nem kap, kérjük, vegye fel az ügyfélszolgálatunkkal (elérhetőségei az 1.2. pontban vannak rögzítve) a kapcsolatot.

7.6. Amennyiben a termék raktáron van, úgy 2 munkanapon belüli kiszállítás ideje, azonban ebbe az időtartamba nem tartozik bele a feldolgozási idő.  Egyes kiemelkedő forgalmú időszakokban (például Karácsony előtt) a rendelés feldolgozása és a szállítás időtartama együttesen meghaladhatja a 2 munkanapot.

8. Szavatosság, jótállás

8.1. Kellékszavatosság

8.1.1. Fogyasztói szerződés esetén Ön az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait érvényesíteni már nem tudja. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

8.1.2. Ön – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Ezüstsziget számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Ön nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Ezüstsziget költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

8.1.3. A választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Ezüstsziget adott okot.

8.1.4. Köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az Ezüstszigettel. 

8.1.5. Ön közvetlenül az Ezüstszigettel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

8.1.6. A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket az Ezüstszigettől vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben az Ezüstsziget csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája az Önrészére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben az Ezüstsziget bizonyítani tudja, hogy a hiba oka Önnek felróható okból keletkezett, nem köteles az Ön által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. 

8.1.7. Ha Ön a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

8.2.Termékszavatosság 

8.2.1. A termék hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a fogyasztó a gyártóval szemben érvényesítheti.

8.2.2. Termékszavatossági igényként a fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti, azaz pénzbeli orvoslásra, árleszállításra és elállásra nincs mód, hiszen a gyártó és a Vásárló között nem jött létre szerződéses jogviszony, hiányzik a szerződés. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.

8.2.3. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

8.2.4. Termékszavatossági igényét a fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. 

8.2.5. A Vásárló a termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Ezüstsziget) szemben gyakorolhatja. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója is.

A gyártó, forgalmazó (Ezüstsziget) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak (Ezüstsziget) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

9. A nem rendeltetésszerű használat

9.1. A vásárlástól számított egy éven belül az Ezüstsziget csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítja, hogy a termék hibája a fogyasztó részére történő átadást követően keletkezett, figyelemmel a Ptk. 6:171. §-ára és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletre az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról. Így az Ezüstsziget nem köteles a kifogásnak helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a termék a nem rendeltetésszerű használat folytán vált hibássá.

 

9.2. Nem rendeltetésszerű a használat különösen, ha a Vásárló nem tartja be a jelen ÁSZF-ben és a termék garanciajegyén rögzített (ismertetett) használati előírásokat, viselési tanácsokat.

 

9.3. Használati előírások, viselési tanácsok:

Az alábbi tevékenységek közben ajánlott levenni az ékszereket, és védett helyen tárolni:

  • takarításkor (különösen vegyszerek, tisztítószerek használatakor),

  • mosogatáskor (pl. súrolópor használatakor),

  • kerti munkánál, edzés, fitness igénybevétele alkalmával,

  • uszodában, kéntartalmú gyógyvízben.

Ügyeljen továbbá arra, hogy:

  • ne ejtse le kemény felületre az ékszereket, mert az anyagok gyártási jellegzetessége miatt az ékszerek elpattanhatnak, eltörhetnek, sérülhetnek,

  • nehéz dolgok cipelésénél a gyűrű deformálódhat és el is törhet, az anyagban fellépő feszültség hatására a kövek kieshetnek, mivel a köveket befogó fogak torzulhatnak, kinyílhatnak,

  • ne ütődjön neki kemény fém- és egyéb tárgyaknak,

  • ne fújjon rá parfümöt, ne kenjen rá test- és/vagy kézápoló krémet, ne érje vegyszer, mert károsíthatja a bevonattal ellátott típusokat;

  • az izzadság is károsíthatja a bevonatos ékszereket (ezért izzadással járó tevékenység, vagy izzadás esetén is le kell venni az ékszereket,

  • fürdőszobában, szaunában az ékszert ne tárolja, és ne viselje,

  • a “rose gold”, és a “sárga” arannyal futtatott ezüst ékszerekről a finom vékony bevonat használat során részben vagy egészben lekophat (ebben az esetben az ezüstszín tűnik elő, az ékszer jellegén nem változtat: a garancia nem vonatkozik rá),

  • az ékszert alvás közben viselni nem ajánlatos (láncok megtörhetnek, egyenetlenségek alakulhatnak ki a felületén, ami nem javítható).

Javasoljuk, hogy az ékszerek ápolására, tisztítására puha, mikroszálas kendőt használjon a Vásárló.

 

9.4. A teljesítést követő egy év elteltével azonban a bizonyítási teher a Vásárló oldalára kerül, vagyis vita esetén a Vásárlónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt. Nem áll fenn hibás teljesítés, ha a termék hibái ismertek, vagy azok a Vásárló számára felismerhetőek voltak, valamint a fent írt használati előírások, viselési tanácsok megsértése esetén.

 

9.5. Szavatossági jog érvényesítésére a Vásárló a teljesítés időpontjától számított két éves elévülési határidő alatt jogosult.

 

9.6. A szavatossági idő alatt felmerült, az Ezüstsziget. szavatossági körébe tartozó hibákat az Ezüstszigetnek költségmentesen ki kell javítani, kicserélni vagy újólag szolgáltatnia. Amennyiben ilyen hibák a Vásárló tudomására jutnak, Vásárló haladéktalanul köteles az Ezüstszigetet írásban értesíteni a szavatossági igényeiről.

 

9.7 A Ptk. 6:171. §-ára és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletre az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló törvény alapján a 10.000,- Ft összeget el nem érő értékű ékszerekre a garancia nem vonatkozik.

10. A szavatosság érvényesítése

10.1. A termékekre vonatkozó szavatossági igényét személyesen az Ezüstsziget e-mail címén vagy telefonon jelezheti.

10.2.  A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős. A szavatosság érvényesítéséhez a Vásárló köteles bemutatni az Ezüstszigettől kapott számlát és garanciajegyet.

10.3.  Igény esetén a Vásárló kellékszavatossági igénye alapján a Vásárló választása szerint

a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az az Ezüstszigetnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Vásárlónak okozott érdeksérelmet; vagy

b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát az Ezüstsziget költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha az Ezüstsziget a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

 

10.4. A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

 

10.5. A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

 

10.6. Az Ezüstsziget nem tartozik jótállással / szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan hibákért, károkért, amelyek az átadást követően, a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, a meghatározottól eltérő behatásokból, vagy egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

 

10.7. Ha a kiszállított áru láthatóan anyag- vagy gyártási hibás, ide tartoznak a szállításkor keletkezett sérülések is, akkor kérjük, hogy az ilyen jellegű hibákat jelentse azonnal. Ha nem él a reklamáció lehetőségével, az nem jár törvényes jogaira nézve következményekkel. Valamennyi, a megvásárolt áru szavatossági ideje alatt fellépő meghibásodására az Önnek járó törvényes jogok fennállnak.

11. Tulajdonjog fenntartása

A vételár teljes kifizetésig az áru az Ezüstsziget tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – az Ön birtokába kerül, felelősséggel tartozik az Ezüstsziget irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senki mást nem lehet kötelezni.

12. Fizetés

Az áru kifizetése az Ön választása szerint történhet banki előreutalással, bankkártyával (online fizetés útján) vagy utánvéttel. Az Ezüstsziget fenntartja magának a jogot, hogy egyes fizetési módokat kizárjon, illetőleg előre utalást kérjen.

Előre utalás esetén az esedékes összeget utalja a következő számlaszámra: Citrom-Liliom Kft., (székhely: Kisbér, cégjegyzékszám: 11-09-021044, adószám: 24153322-1-11) számlaszám: 11742111-20061674 (OTP Bank Nyrt.)

13. Kapcsolatfelvétel

Esetleges kérdéseivel/reklamációjával, kérjük, az ezustsziget@gmail.com e-mailcímen, vagy az ügyfélszolgálati telefonszámunkon (részletesen az 1.2. pont rögzíti) keressen bennünket.

14. Jogérvényesítési lehetőségek

14.1.Panaszügyintézés 

14.1.1. A Vásárló a termékkel vagy az Ezüstsziget tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az 1. pontban megjelölt ügyfélszolgálati elérhetőségeken terjesztheti elő.

14.1.2. Az Ezüstsziget a telefonon előterjesztett panaszt, amennyiben arra lehetősége van, haladéktalanul orvosolja. Ha a panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor az Ezüstsziget a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz - vesz fel.

14.1.3. Minden egyéb esetben az Ezüstsziget az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

14.1.4. Az Ezüstsziget a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti. 

14.1.5. A panasz elutasítása esetén az Ezüstsziget az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.

14.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben az Ezüstsziget és Ön között esetlegesen fennálló jogvita az Ezüstszigettel folytatott tárgyalások során nem rendeződik, bírósági eljárást kezdeményezhet, továbbá fogyasztói jogvita esetén az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Ön számára:

14.2.1. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál

Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség (2800 Tatabánya, Fő tér 4.)

Telefonszám: +36 34 309 303, Telefax: +36 34 309 302, E-mail: fogyved_kdf_tatabanya@nfh.hu  

14.2.2. Békéltető testület eljárásának kezdeményezése 

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület (2800 Tatabánya, Fő tér 36.) Telefonszám: +36 34 513010, E-mail: kemkik@kemkik.hu

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

15. Adatvédelem

Adatvédelmi tájékoztatónkat a www.ezustsziget.hu honlapunkon találja.

16. Az Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása

16.1. Az Ezüstsziget jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket bármikor, a Vásárlók előzetes értesítése nélkül is, egyoldalúan módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően leadott megrendelésekre alkalmazandók.

16.2. Az Ezüstsziget fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a Webáruházon, előzetes figyelmeztetés nélkül és hogy a Webáruházat más domainnév alá helyezze át. 

16.3. Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2016. május 1.

16.4. Jelen ÁSZF le is tölthető a www.ezustsziget.hu oldalon.

17. Szerzői jogok

17.1. Az ezustsziget.hu domain név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag az Ezüstsziget írásos hozzájárulásával lehetséges.

 

17.2. Az ezustsziget.hu weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos az ezustsziget.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése az Ezüstsziget írásos hozzájárulása nélkül. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.

 

17.3. Az Ezüstsziget fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre, valamint az internetes reklámfelületeire.

 

17.4. Az Ezüstsziget előzetes írásbeli hozzájárulása hiányában tilos a weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése, a vásárlói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése, bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal vagy annak bármely része módosítható vagy indexelhető.

 

18. NEHITI engedély

Az Ezüstsziget ezüst ékszereinek mindegyike hivatalosan fémjelzett, finomságjellel (925 és 835) és névjelével ellátott, a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Nemesfémvizsgáló és Hitelesítő Hatóság (1089 Budapest, Bláthy Ottó utca 3-5., rövid neve: NEHITI) által bevizsgált ékszer. A 2gr alatti ezüst ékszerek a hatályos jogszabályok szerint csak finomságjellel (925 és 835) rendelkeznek. A legfeljebb 2gr tömegű ezüstékszerek mentesek a fémjelzés alól, illetve akkor is, ha az ékszer jellegénél fogva nem jelezhető.

Engedély száma:  PR7691

19. A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló irányelvek:

A pénzmosás megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2007. évi CXXXVI. törvényben megfogalmazottak értelmében kötelező az ügyfél azonosítása a jogszabályban meghatározott esetekben, így különösen szerződéses kapcsolat létrejöttekor, illetve a 3,6 millió Ft összeghatárt elérő, vagy meghaladó készpénzes ügyletekben. Fontos változás, hogy 2013. július 1. napjától a 300 ezer Ft-os készpénzes ügyletnél is szükséges (szűkebb körű) adatok rögzítése, ezért kérjük, megrendelése mellékleteként küldje el személyazonosító okmányának másolatát, aláírásával az ügyintézés megkönnyítése érdekében. Köszönjük.


A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában e-mailben kerülhet sor (ezustsziget@gmail.com, 06309607792).

Ha bármi kérdésed van, információra van szükséget, küldj e-mailt, hívj. Kérésedre vissza hívlak.

Bogi